Na poslu: Prehrana u (užurbanom) ritmu života

PrehranaU današnje vrijeme se sve odvija brzo, puno se radi prekovremeno i užurbani ritam života ne daje prostora za kvalitetnu prehranu. Hrana je važna jer je jedan od glavnih izvora energije. Ako ne jedemo redovito ili kvalitetno, smanjuje se naša otpornost na stres i razne bolesti. Stoga se pitamo kako stići kvalitetno jesti, a da nam to ne oduzima dragocjeno vrijeme?

Doručak možemo pripremiti večer prije. Možda ne kompletan doručak, nego dio koji može stajati do ujutro. Treba izbjegavati jesti sendviče od bijelog kruha. Kao alternativa preporuča se poznati Kollathov doručak koji je dobar za probavu, zobene pahuljice sa jogurtom, palenta, jaja, razne sjemenke s voćem, kozje mlijeko itd.

Ukoliko nemamo kvalitetna i povoljan restoran u firmi ili negdje u blizini, dobra ideja je napraviti ručak kod kuće, prije odlaska na posao. Ako nismo jutarnji tip, možemo na brzinu napraviti salatu od povrća s tunom i jajima, integralnu tjesteninu s nekim umakom ili pak palentu s rajčicom. Dobra i povoljna investicija je kupiti termosicu za hranu. Netom skuhani obrok ponesemo sa sobom u ured i u vrijeme ručka je još uvijek topao.

Trebamo voditi računa da nije zdravo jesti podgrijanu hranu. Neki ljudi skuhaju preko vikenda veliku količinu juhe ili variva i ona to podgrijavaju sljedećih nekoliko dana. To nije zdravo. Svakako je bolje napraviti jednostavniju kombinaciju npr povrća i žitarica (ječam, proso, integralna riža).Važno je imati na umu da nas hrana može uspavati i možemo se osjećati bez energije. Hrana s puno bijelog brašna, kvasca, aditiva, bijelog šećera može nam učiniti da se osjećamo tromo.

Savjetuje se imati 3 obroka dnevno. Doručak između 7-8h, ručak 12-13h i večera ne nakon 18-19h. Svi ti naputci pomoći će nam i da održimo vitku liniju. Korisno je jesti što više integralnih žitarica, kozje mlijeko umjesto kravljeg, puno jogurta, kefir, svježe umjesto umjetne sokove, puno mahunarki (umjesto mesa) te puno povrća. Evo još nekih naputaka vezanih uz hranu:

  • voda zbog svojih tekućih kvaliteta pomaže u probavi i apsorpciji hrane
  • sol pomaže u probavi i zadržava vodu
  • žličica svježeg đumbira s malo krupne soli prije svakog obroka pomaže probavi
  • hladna voda se ne smije piti tijekom i poslije obroka jer usporava probavu
  • mali gutljaji mlake vode tijekom obroka pomažu probavi
  • dok jedemo moramo dobro žvakati hranu
  • jedite lagano i dugo žvačete
  • napravite pauzu od 4 sata između obroka
  • jedite puno sezonskog voća i povrća
  • po mogućnosti izbjegavajte podgrijanu hranu
  • nemojte jesti dok ste u stresu
  • vježba poboljšava probavu
  • između obroka se mogu piti voćni sokovi
  • jedite samo kad ste gladni
  • ručak treba biti glavni obrok, jer je probava u to vrijeme iznimno jaka (od 12 – 14 sati)
  • doručak i večera trebaju biti lagani, a večerati bi trebalo do zalaska sunca